Incurajam oamenii sa ia decizii informate despre alcool

Perceptie vs. Realitate

“Percepție vs. Realitate” este numele ultimului studiu sociologic experimental Ursus Breweries, desfășurat de Agenția de Cercetare Cult Market Research. Obiectivele studiului sunt:

  • Evaluarea nivelului de cunoștințe privind consumul de alcool și șofat
  • Percepția privind influența consumului de alcool asupra propriului corp
  • Autoevaluarea nivelului de alcool consumat
  • Testarea aplicației Zero la Mie
  • Compararea rezultatelor aplicației cu cele estimate de șoferii testați

Responsabil, însă nu corect informat. Acesta este profilul tânărului șofer din București, conform studiului sociologic experimental „Percepție vs. realitate” efectuat de Cult Market Reseach la finalul anului 2014.

 

Interviurile au fost realizate în Centrul Vechi și în campusuri universitare din Capitală, precum Agronomie, Grozăvești și Regie. Unul dintre obiectivele studiului a fost de a măsura percepția tinerilor șoferi cu vârste între 18 și 35 de ani, din segmentul consumatorilor de bere, cu privire la timpul necesar pentru eliminarea din sânge a cantității de alcool consumată înainte de a șofa.

 

Peste jumătate dintre respondenți, 51%, consumă în medie între 1 și 2,9 unități* de alcool la o ieșire în oraș, iar tinerii din București se declară precauți în ceea ce privește consumul de alcool. În ciuda acestui fapt, mulți nu știu exact care este limita legală a alcoolemiei înainte de șofat și cât timp îi este necesar organismului pentru a procesa alcoolul consumat pentru a ajunge la nivelul de zero la mie:

 

  • Cei mai mulți dintre subiecții acestei cercetări consumă băuturi alcoolice o dată sau de două ori pe săptămână (29%) și de două sau trei ori pe lună (23%).
  • Berea este băutura alcoolică preferată și cea mai consumată de către acest segment cu ocazia ieșirilor în oraș.
  • Numai 54% dintre respondenți știu că limita legală a alcoolemiei pentru șofat este de 0 la mie.
  • Limita legală a alcoolemiei o cunosc 67% dintre cei care șofează zilnic, iar dintre cei care șofează mai rar, doar 44%.
  • Peste trei sferturi dintre repondenți, 84%, apreciază aplicația Zero la mie și intenționează să o folosească în viitor.
  • 59% dintre persoanele intervievate apreciază corect faptul că alcoolul le afectează abilitatea de a conduce, în timp ce 11% consideră că o cantitate redusă de alcool le îmbunătățește aceste abilități.
  • Aproape toate persoanele intervievate, 90%, consideră că nu ar trebui modificată legislația cu privire la limita de alcool permisă în privința șofatului.

Rezultatele studiului pot fi accesate integral aici.

 

Infographic Cult Research