Incurajam oamenii sa ia decizii informate despre alcool

Contribuitorii nostri
  • Cabral Ibacka. Cu o cariera in televiziune de peste 15 ani, cu emisiuni acoperind multe zone de interes, de la stiri si emisiuni auto, pana la show-uri de divertisment si talk-show-uri, Cabral are o viziune ampla asupra societatii romanesti.

    Pe cabral.ro, blogul personal dar popular, Cabral isi exprima opiniile si coaguleaza in jurul lui un grup mare de oameni care au aceleasi opinii, asteptari si teluri: schimbarea in mai bine.

    Voluntar convins, Cabral sustine copiii si batranii cu probleme prin asociatia al carei membru fondator ii este, Zambet Si Suflet (www.zss.ro) dar sustine activ si se implica si in activitatile altor ONG-uri (Ovidiu Rom, Hospice Casa Sperantei, Salvati Copiii, etc.).

    Parte a proiectului Despre Alcool inca din faza de constructie, el este si unul dintre motoarele acestei campanii de responsabilizare. Iar contributia lui poate fi gasita aici.

     

  • Cristian Lupsa este editorul Decat o Revista, un trimestrial care publica jurnalism narativ despre lumea in care traim. A terminat Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii din Universitatea din Bucuresti, iar apoi a facut un master la Missouri School in Journalism, in Statele Unite. Din 2007 a scris si editat pentru mai multe reviste; DoR s-a nascut in aprilie 2009 din dorinta de a avea un spatiu pentru povesti reale bine documentate, bine editate si bine impachetate. Uneori posteaza despre scris pe www.ascrie.org. S-a alaturat proiectului DespreAlcool.ro pentru ca lupta pentru echilibru in fata atator potentiale excese e unul dintre subiectele lui preferate.

  • Dana Rogoz Mamă, soţie, actriţă de film şi televiziune, designer, model, prezentatoare de televiziune şi, nu în ultimul rând, blogger de succes. Dana Rogoz a debutat ca actriţă la vârsta de numai 4 ani, în timpul primului ei turneu, la scurt timp înainte să înceapă să joace la TVR. La 9 ani a jucat în rolul Abramburicăi, care a făcut-o cunoscută în înteaga ţară.

  • Daniela Gheorghe este psiholog specializat in psihologia copilului, expert in domeniul promovarii, protectiei si monitorizarii drepturilor copilului.

    A absolvit Universitatea “Babes-Bolyai”, Facultatea de Psihologie si Stiintele Eucatiei, profilul Psihopedagogie Speciala la Cluj-Napoca, apoi a continuat studiile masterale la aceeasi universitate. Din 2001 incepe colaborarile cu diverse reviste pentru copii si tineri: „Bravo” si „Bravo Girl”, apoi revista „Mami”, „Psihologia azi”, „Parintii”, devenind si psiholog consultant pentru o serie de ziare, jurnale si emisiuni tv si radio.

  • Laura Ene, medic diabetolog şi nutritionist, fondatoare a Cardiometabolic Institute, co-fondatoare a Academiei de Nutriție „Sănătate, Te Iubesc!“, membră a Colegiului Medicilor din România, medic expert în cadrul clinicii KiloStop și coordonatoarea departamentului de diabet și nutriție din cadrul Spitalului de Chirurgie Cardiovasculară Monza din București.

  • Marjan Kukuneshoski, pe scurt Make. Barman, bar manager, bar trainer si consultant cu o experienta de aproape 11 ani in domeniul bartending-ului.
    Originardin Macedonia, a participat la numeroase competitii nationale si internationale de bartending, showmanship, prepararea cafelei, servirea vinurilor si speed service. Desemnat Barmanul anului in 2009, a reprezentat Romania la doua competitii internationale de preparare de cocktailuri. In plus, jurizeaza concursuri de profil si activeaza in Asociatia Barmanilor Profesionisti din Romania.

  • Mihai Găinuşă Binecunoscut realizator şi prezentator român de radio şi televiziune, Mihai Găinuşă a absolvit cursurile Şcolii Superioare de Jurnalism şi este licenţiat în presa scrisă la Facultatea de Jurnalism. Din 2001 până în 2004 a prezentat emisiunea TV „Cronica Cârcotaşilor” la Prima TV. De asemenea, Mihai Găinuşă a colaborat, ca editorialist, cu publicaţii precum Academia Caţavencu şi ProSport.

  • Am început să lucrez în presă acum 15 ani, aproape din întâmplare, la Iași, la Opinia studențească. Până atunci mă pregătisem să fiu laborant sau inginer, la alegere, în funcție de care dintre diplome mi s-ar fi părut la un moment dat mai interesantă. După o incursiune de câțiva ani în PR, am revenit în zona presei scrise la Maxim, Marie Claire și, acum, la Men’s Health. Ocazie cu care am găsit, în sfârșit, o utilitate lucrurilor pe care le-am învățat la liceul sanitar.

  • Mihai Jurca este blogger de travel, prezentator si realizator TV. Proiectul sau, MihaiJurca.ro, a fost premiat cu titlul de Best Travel Blog la ELLE Blogging Awards 2017. Blogul imbina ponturi de calatorie, impresii si povestiri din cele mai chic locuri ale Europei, precum si trasee care servesc ca sursa de inspiratie pentru o vacanta in stil mare.

  • Doctor in sociologie inca din 1974, activ in numeroase alte domenii de specializare generala precum cercetarea calitativa in sociologie, opinia publica, psihosociologia, identitatea culturala, comunicarea nonverbala,  sociologul Septimiu Chelcea  face o analiza detaliata a profilului tinerei generatii din Romania zilelor noastre, cu un studiu de caz pertinent axat pe modul in care este perceput controlul de catre tineri cand vine vorba de consumul de alcool.

  • Dr. Serban Damian este absolvent al Facultatii de Medicina Generala din cadrul Universitatii de Medicina si Farmacie “Carol Davila”, Bucuresti.

    Este nutritionist sportiv – si-a facut specializarea in acest domeniu intr-un program international organizat de catre Comitetul Olimpic International, dedicat medicilor, si condus de catre specialisti in nutritie din cele mai mari universitati ale lumii.

    A publicat doua carti de specialitate: Stretching, secretul flexibilitatii si Superfit. Esentialul in fitness si culturism.

    Este colaborator permanent al catorva publicatii si emisiuni de specialitate.

    In cadrul Centrului de nutritie Superfit, Dr. Serban Damian acorda consultanta nutritionala (scadere/crestere in greutate, ameliorarea performantelor sportive, recomandarea suplimentelor nutritive) si de antrenament, atat publicului larg, cat si companiilor private, sportivilor de performanta, echipelor sportive. (www.superfit.ro)

    Este alergator de maraton si presedintele Ro Club Maraton, cel mai mare club al alergatorilor amatori din Romania.

    Din 2007 scrie pe blogul www.nutritionist.info.ro

  • Shurubel Andrei Lăcătuş, zis şi Shurubel, face tot ce-i stă în putere să se facă auzit. Dimineţa radio, seara TV şi în timpul liber video blogging. Om de marketing şi glumeţ de succes, are un serial comic şi super popular numit 10lucruri, prezintă matinalul de la Radio 21, iar în weekend apare pe micile ecrane ca prezentator al emisiunii UTOPS, la UTV.

  • Simona Tache jurnalist, scenarist, femeie, prietenă, fiică, soră, soție, vecină,cetățean. Și soră medicală, pentru că, înainte de Facultatea de Litere,a absolvit Liceul Sanitar. A scris în publicații ca Tabu, Dilema, Playboy, Maxim, Cotidianul, Academia Cațavencu, Cațavencii, Unica, iar, în unele dintre ele, încă mai scrie. Mai scrie scenarii pentru televiziune și are un blog, simonatache.ro, pe care intră zilnic câteva mii de oameni, ca să zâmbească sau chiar să râdă de-a binelea.

  • Viorel Copolovici s-a pregatit toata scoala si tot liceul sa devina actor pentru ca el insusi si toti cei din jur erau convinsi ca asta e menirea lui. Asa ca a urmat o facultate de presa, Scoala Superioara de Jurnalistica, exact pentru a-si da seama ca drumul lui normal era in Marketing, pe care l-a practicat sub aproape toate declinarile lui vreme de vreo doisprezece ani. Intre timp a lucrat si pe un vas de croaziera, a produs si o emisiune la Realitatea TV sau a consiliat candidati in patru campanii electorale diferite. Toate astea, pentru a-si da seama ca misiunea lui e, de fapt, in bucatarie, careia i s-a dedicat exclusiv de mai bine de patru ani. Din aprilie 2010 până la sfârşitul anului trecut s-a ocupat  de propriul restaurant din Bucuresti, “Kopel’s”. Între timp s-a mutat în Brazilia, unde continuă să gătească şi să scrie despre asta şi nu numai.

  • Sunt jurnalist din 1990. Asta mi-am dorit să fac dintotdeauna şi fac asta (deja!) de peste 20 de ani – jurnalism, la ziare, la televiziuni, la radio, mai bine sau mai rău. M-a ferit Dumnezeu, dar şi educaţia de-acasă, să-mi ia celebritatea minţile. În televiziune, e o boală profesională comună. Ca jurnalist, prefer postura clasică, de observator, celei “moderne”, de vedetă. Sunt un demodat.

    În rest, unii spun despre mine că sunt un tip cu bun simţ (şi adaugă: “deci un inadaptat”). Uneori, când văd la ce ar trebui să mă “adaptez”, mă felicit pentru încăpăţânarea de fi a refuzat atâtea “oportunităţi” care au fluturat în jurul meu.

Generatia Z mai “ZEN” partea 2

day-icon 22 January 2019

Ce spun experții despre Zen Generation

 

Acești copii și tineri au crescut cu cel puțin un smartphone care le-a dat posibilitatea să obțină informații instant, cu câteva simple mișcări din degete. Facebook, Instagram, jocuri video și YouTube? Categoric da! Cărți? Aici nu suntem atât de siguri. Specialiștii spun că și din punct de vedere sexual această generație este una deosebită, pentru că având acces aproape nelimitat la internet Z-ții au cam văzut, și unii chiar făcut, totul. Un studiu arată că PewDiePie este # (haștagul) numărul 1 pe Glob și canalul YouTube cu cei mai mulți abonați: 10.000.000 persoane. Acest canal este deținut de un vestit youtuber suedez, milionar, care vorbește cu mare ușurință despre sex și altele. Dacă nu l-ați văzut, e musai să-i faceți o vizită. Vă ajută copilul vostru dacă nu-l găsiți Nu mai este un secret faptul că vloggerii n-au nicio problemă să-și pună viața acolo, pe tavă, în fața internetului, a cunoscuților și necunoscuților. Aceștia își văd de multe ori  întreaga viață ca pe un scenariu de vlog.

 

Așadar nu-i de mirare că părinții intră în panică, că se tem de dependența copiilor de tehnologie și mai ales de pericolele din viața virtuală. Școlile ar trebui să fie poate cele mai preocupate, atâta vreme cât nu mai reușesc să răspundă nevoilor acestor copii și tineri. Manualele au rămas vechi și neinteresante, în loc să fie înlocuite cu informații despre viața reală, să utilizeze noua tehnologie. Mulți profesori nu reușesc să țină pasul cu elevii, asta și pentru că unii nu au habar de tehnologie. 

 

Într-un articol din New York Times, jurnalista Tara Parker-Pope a scris o poveste intitulată “Sunt adolescenții de azi mai inteligenți și mai buni decât ne gândim?” pentru a contracara unii dintre alarmiștii care sustin că generația actuală de adolescenți este “dezangajată, îndreptățită și dependentă de social-media”. Autoarea atrage atenția asupra faptului că adolescenții sunt uimitor de pregătiți și motivați, mai ales când au o cauză. Cel mai bun exemplu a fost implicarea tinerilor în realizarea protestelor împotriva legalizării utilizării la liber a armelor.

 

Alți autori și cercetători susțin că unul din patru tineri din Generația Z nu are niciun plan de viitor şi nici nu îşi doreşte să muncească. Sunt cei care detestă ierarhiile, se simt capabili să ia oricând locul șefului și nu fac compromisuri privind timpul liber și viața personală.

 

Pentru a-i putea aduce în companii, sunt angajatori care au decis să schimbe complet regulile. Generația Z categoric este diferită de orice am văzut până acum și este clar nevoie de politici noi și strategii pe care companiile să le implementeze pentru a fi pregătite să răspundă atitudinilor și preferințelor unice ale acestor noi generații.

 

Cei din ”Generația Z„ pun mare preț pe transparență și autenticitate. Desigur că generalizările sunt inevitabile, însă este bine de menționat faptul că se poate la fel da bine ca două persoane din această generație să fie complet diferite.  Pentru că sunt Generația Digitală, știu foarte bine în ce colțișor de Google să caute și să găsească informația de care au nevoie. Se pare că dacă vorbim de comunicare, generației Z îi place mai mult vizualul și mai puțin textul.

 

Așadar, dacă revenim la întrebarea ”Este Generația Z în dificultate?”, răspunsul este: în cea mai mare parte, nu. În ansamblu, cei din Generația Z nu cad în ”borcanul cu melancolie”, nu au anxietăți, depresie, disperare și narcisism. De fapt, mulți dintre ei realizează lucruri extraordinare. Studiile comparative pe diverse arii cum ar fi : gradul de absolvire a școlii, de încadrare pe piața muncii, rata violenței, sarcinile timpurii etc, arată că această generație nu are probleme mai mari sau mai multe decât altele. Ba dimpotrivă, pentru un număr de adolescenți, tineri și adulți, smartphone-urile, social-media și jocurile pot fi folosite pentru a spori relațiile, productivitatea și bunăstarea.

 

Bonus pentru cei ce au ajuns până aici :

Potrivit getsmarter.com, o platformă care oferă soluţii educaţionale pentru toate vârstele şi specializările, iată care sunt avantajele şi dezavantajele Generației Z:

  • Puncte tari: Sunt foarte bine pregătiți din punct de vedere tehnologic, sunt născuţi și educați contextual spre a fi antreprenori (72% vor să-şi deschidă propria afacere, având în vedere că vârsta maximă a generaţiei este 23 de ani), au capacitate pentru multi-tasking şi sunt capabili să lucreze pe 5 ecrane deodată.
  • Punte slabe: Generaţia Z este mult mai cinică, iar loialitatea față de angajator este mult mai redusă ca la generațiile precedente, 25% fiind gata să îşi schimbe jobul în mai puţin de un an. Felul în care tehnologia s-a integrat în viaţa lor reprezintă şi un dezavantaj, pentru că ei practic nu ştiu cum era viaţa înainte de social media şi gadgeturi. Prin urmare se aşteaptă ca tehnologia să le rezolve toate problemele.